torstai 11. syyskuuta 2014

Time flies...

Uskomatonta, että pari päivää sitten tuli kuukausi täyteen siitä ku saavuin Chileen. Koulussa oon käyny nyt melkeen neljä viikkoa ja se on jo rutiinia eikä se tunnu yhtään sen ihmeellisemmältä ku koulunkäynti Suomessa. Tosin tylsistyn siellä aina, koska mulla ei edelleenkää oo kauheesti tekemistä, koska en vielä ymmärrä paljoa enkä mä espanjaakaa koko ajan jaksa päntätä.
     Tässä parin viikon aikana on tapahtunu kaiken laista. 30.8. täällä hotellilla oli tapahtuma, missä oli kaikkea huippu siistiä helikopterista muotinäytökseen ja se koko päivä oli niin upee :D Myöhemmin illalla oli neljän tytön synttärit (en tuntenu heistä ketään :D), joten he oli järjestäny carreten (juhlat) ja sinne oli kutsuttu kaikki koulun neljästä vanhimmasta ikäluokasta (eli 1º - 4º Medio), joten porukkaa oli paljon, vaikka todellakaan kaikki ei edes tullu. Tanssittiin ja pidettiin hauskaa ja mä lähdin joskus vähän ennen kolmea ku papá, France ja pari Francen kaveria tuli hakemaan ja sen jälkeen mentiin vielä syömään ennen ku suunnattiin kotiin, joten kello oli lähemmäs viis ennen ku menin nukkumaan :D 
     Viime lauantaiaamuna ku viimein nousin ylös ja olin menossa aamupalalle mamá tuli kertomaan, että mun Rotary klubi oli just soittanu ja sanonu, että ne tulee tunnin päästä hakemaan mut niitten kokoukseen. Tuli pieni paniikki aluks, mutta loppujen lopuks ehtisin ihan loistavasti. Se ei varsinaisesti ollu kokous vaan siellä sanottiin pari sanaa ja katottiin ku tanssijat tanssis cuecaa, perinteistä chileläistä tanssia. Se oli tosi upeen näköstä! Virallisen ohjelman jälkeen kaikki jutteli jonkun aikaa siellä ja otettiin kuvia. En päässy vaihtamaan ku pari sanaa Rotarien kanssa, mut tulkkina toimi yhen Rotaryn tytär ja mun siskon Stefan paras ystävä (myös nimeltään Stefania :D), joka oli USA:ssa vaihdossa, joten hän puhuu englantia ja on ihan älyttömän ihana ihminen! Tän jälkeen he vei mut koululle, koska siellä oli pampilla, eli siellä juhlittiin (etukäteen) Chilen itsenäisyyspäivää, joka on 18.9. Mun piti mennä sinne jo aamulla papán ja Rafan kannsa (Pipo ja mamá meni aamulla Pipon koululle, koska Pipo käy eri koulua ja sielläki oli pampilla), mut sit tuli toi soitto Rotareilta. Koululla jokasella luokalla oli omat katoksensa ja lisäks oli omat katokset perheille ja siel grillailtiin ja syötiin ja oli köydenvetoa, pussihyppelyä ym. kilpailuja ja kaikilla oli hauskaa! Me (eli 3º Medio) ja vuotta vanhemmat, eli 4º Medio päätettiin kisata köydenvedossa ja me voitettiin ne ylivoimasesti ja vielä monta kertaa :D
     Myöhemmin illalla ku päästiin kotiin Francesca pyys mut taas mukaan carreteen ja katottiin jalkapalloo (Chile vs. Meksiko) ja juhlittiin sen kavereiden kanssa ja jälleen oli hauskaa ja nukkumaan päästiin jälleen viiden aikaan, joten nukuttiin sunnuntaina pitkään. (Eikä väsymykseen auttanu se, että kelloja siirrettiin tuntii eteenpäin, mut nyt aikaero Suomeen on enää 6h.) Kun oltiin herätty ja siivottu pikkasen taloo ja laittauduttu, kaikki muut paitsi France ja Stefa (ne jäi taas opiskelemaan..) lähti nonnan ja nonnon luo (papán vanhemmat) syömään ja siellä meniki sitte koko päivä, mut se ei haittaa, koska mä tykkään heistä tosi paljon! Siellä oli kans mamán vanhemmat ja siskot ja papán veli ja hänen naisystävänsä.
     Niinku jo sanoin, 18.9. on Chilen itsenäisyyspäivä ja se on täällä tosi iso juttu, joten sen takia on koko viikko lomaa. Käytännössä se koko viikko juhlitaan ja syödään ja ollaan perheen ja ystävien kanssa. Mä pääsen alottamaan juhlimisen lauantaina, koska sillon on eka Rotex-viikonloppu ja kaikki piirin vaihtarit on kutsuttu Viña del Mariin yhdeks yöks ja siellä on luvassa chileläistä ruokaa, chileläisiä pelejä/leikkejä ja hauskanpitoa yhdessä mahatavan porukan kanssa Takasin kotiin suunnataan sunnuntaina, joten tiedossa on neljän tunnin bussimatka kahtena peräkkäisenä päivänä, mut se on kyllä sen arvosta!
     Odotan niin innolla ens viikkoa, koska 17.-19. päivä France ja Stefa ja heijän kaverit yliopistosta ottaa mut mukaansa Valle de Elquiin!! Oon kuullu siitä niin paljon! Siellä mm. monet ihmiset kuulemma kokee voimakkaan yhteyden johonki ylempään voimaan (jos sellaseen uskoo) ja se on kuulemma tosi upee paikka ja siel on aina lämmin :D En meinaa malttaa odottaa! Tiedossa on mahtava viikko mahtavien ihmisten kanssa ja mä tärisen innosta jo nyt! :D



Tutkittiin koulussa lehmän silmiä ja innostuttiin Celesten ja Maxin kans
ottaa kuvii tän läpi (en osaa sanoo suomeks mikä toi on :D)


Mi nueva casa! Mukaan kuvaan on päässy myös Stefa, nonno, Pipo ja papá♥


Hotellin piha ennen isoa ihmisjoukkoa. Siellä oli näytteillä erilaisia hää-/juhlakattauksia.



Way too cool...:D


France ja Gabriela



Hotellin etupiha *.*


Vallattiin limusiini....:D




Pari niistä muutamasta sadasta muotinäytöskuvasta...








Rafa ja mun cupcakes :D Hotellin tapahtuman aikana olin just sisällä lakkaamassa
Francen kaverin, Gabrielan kynsiä ku papá tuli koputtaa ikkunan taakse
ja käski tulee äkkii ja nii me mentii ja yhtäkkii tajusin et ne oli työntämässä mua
catwalkille. Olin voittanu noi tossa kuvassa olevat cupcaket vaik en tienny ees 
osallistuneeni mihinkään :D


Rotarien "kokouksesta". Noi tanssijat keräilee kans pinssejä
ja ne oli ihan innoissaan mun vaihtaritakista ja ne oli ihan haltioissaan
ku mä annoin nille mun pinssit :D


Noi halus välttämättä mut niitten yhteiskuvaan...


Koulun pampilla. Huono kuva, koska kaikki on
tuol aidan toisella puolella mut ainoo kuva, jonka otin sieltä :/






     

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti